Чиновникам Дніпропетровської облради загрожує п’ять років в’язниці.

  • 23.11.2014

Close-up of a businessman with his hands handcuffed behind his backЗа перевищення службових повноважень чиновникам облради загрожує кримінальна відповідальність.

30 жовтня 2014р. на сайті Дніпропетровської обласної ради http://oblrada.dp.ua/official-recor…/projects/pro_polojennja було розміщено проект рішення «Про затвердження Тимчасового положення про порядок обліку об’єктів нерухомого майна та зелених насаджень» (остання запропонована назва: «Про забезпечення безперервності в системі обліку об’єктів нерухомого майна на території Дніпропетровської області») (далі Порядок), який суперечить Конституції України та низці Законів України, викликав багато нарікань з боку населення та підприємців у зв’язку із наявною побудовою нової коррупційної схеми у сфері інвентаризації та обліку нерухомого майна Дніпропетровської області, формуванні монополії комунальних БТІ та повернення до системи обліку радянських часів.

Вказаний Порядок посилається на впроваджені урядом України реформи в системі державної реєстрації майнових прав та обліку нерухомого майна та запроваджує окремий від державного облік нерухомого майна на паперових та електронних носіях у Дніпропетровській області. Проте, прийняті урядом України реформи та Закон України Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» визначають правові та організаційні засади функціонування єдиної державної інформаційної системи – Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що містить відомості про об’єкти нерухомого майна. Досвід передових європейських держав у сфері реєстрів прав та об’єктів реалізується у концепції «Кадастр-2014», яка передбачає ведення обліку нерухомого майна разом із земельною ділянкою у єдиній інформаційній системі на рівні держави із залученням приватного сектора до робіт із формування інформації.

Вищезазначений Порядок має необґрунтоване твердження про те, що Законом України «Про місцеве самоврядування» до повноважень обласних рад віднесено питання обліку об’єктів нерухомого майна незалежно від форм власності. Натомість Закон делегує право обліку об’єктів нерухомого майна виключно сільським, селищним і міським радам.

Вказаний Порядок визначає порядок проведення обліку матеріалів технічної інвентаризації відмінний від встановленого Інструкцією про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Державного комітету будівництва та житлової політики України від 24.05.2001р. № 127 (із змінами і доповненнями) та єдиної для усіх областей України. Зокрема у Порядку зазначено:

1. встановлюється порядок передачі копій технічного паспорта та матеріалів технічної інвентаризації разом із персональними даними власника до архіву комунального БТІ замість органу державної реєстрації прав перед видачею технічного паспорта замовнику;

2. передбачається проставляння необгрунтованого штампу комунальним БТІ на технічному паспорті замовника, який виготовлено кваліфікованим, сертифікованими спеціалістом;

3. зазначається державним реєстраторам , нотаріусам та іншим підприємствам, установам і організаціям Дніпропетровської області врахувати в роботі вимоги Порядку.

Зважаючи на вищевикладене, суб’єкти господарювання, які проводять технічну інвентаризацію у Дніпропетровській області звернулися до всеукраїнської громадської організації Асоціації експертів будівельної галузі, Асоціації «Закон і право» у м. Дніпропетровськ, членами яких вони являються та надіслали листи до Адміністрації Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, Міністерства юстиції України, Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Комітету по боротьбі з корупцією та захисту прав, Антимонопольного комітету України, Дніпропетровської обласної ради з проханням не допустити прийняття незаконного рішення. У Дніпропетровській обласній раді відбулися круглий стіл та два засідання робочої групи з розгляду Порядку, проте всупереч пропозиціям та зауваженням на теперішній час Порядок спонукає інвентаризаторів Дніпропетровської області до порушень нормативних актів, прийнятих на державному рівні.

Але у облраді забули про існування відповідальності за грубе порушення кримінального законодавства.

Стаття Кримінального кодексу 365. Перевищення влади або службових повноважень

1. Перевищення влади або службових повноважень, тобто умисне вчинення службовою особою дій, які явно виходять за межі наданих їй прав чи повноважень, якщо вони заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб,-

карається виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням волі на строк від двох до п’яти років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Поки не пізно, призиваю одуматись.

 

Будем благодарны, если Вы поделитесь этой статьёй в социальных сетях.